Med det i tankene, har vi i Periode nå intergrert vår abonnements- og bookingløsning, Periode.no, med Inlet's låsesystem. Dette gjør at du kan helautomatisere drift av din badstu/sauna. Dette samarbeidet er utviklet for å gi både eiere og brukere av badstuer en sømløs, effektiv og problemfri opplevelse for booking av sauna/badstu.
Periode.no er en omfattende løsning som dekker alle aspekter av badstuedrift, fra abonnementstjenester til booking av enkeltbesøk. Vår plattform tilbyr en intuitiv online bookingkalender, automatisk betalingshåndtering med både Vipps og kort, og detaljert kundeadministrasjon. Når dette integreres med Inlet's avanserte låsesystem, tilbyr vi en helautomatisert løsning som minimerer behovet for manuell drift.
Kundene booker og betaler for sitt badstuebesøk gjennom Periode.no's brukervennlige plattform. Vår system håndterer betalinger automatisk og sender øyeblikkelig en bekreftelse til kunden, sammen med detaljer om bookingen.
Når bookingen er bekreftet, kommuniserer Periode.no med Inlet's låsesystem for å generere en unik, tidsbegrenset tilgangskode. Denne koden sendes til kunden, som kan bruke den til å låse opp badstuen ved ankomst, uten behov for fysisk nøkkel eller personell på stedet. Inlets låsessytem kan også kobles opp mot badstuovnen slik at badstuen varmes opp før kunden møter til sin booking.
Som badstueeier, gir Periode.no deg full oversikt over bookingene og informasjon om dine kunder. Du kan overvåke tilgangen, justere bookingkalenderen og håndtere kundehenvendelser direkte fra plattformen. Inlet's låsesystem tilbyr også detaljert tilgangslogg, som gir deg ytterligere sikkerhet og kontroll.
Vi tok en rask prat med Lars Grov, som driver Holmestrand Badstuforening. De har for øyeblikket én helautomatisert badstue/sauna.
Lars sier forteller oss at de vurderte ulike driftsløsninger og satte noen basis kriterier for hva vi ønsket for at driften skulle være tilnærmet selvdreven og ikke kreve tilsyn for å fungere:
• Vi må ha et bookingsystem med medlemsregister, statistikk og solid og enkel betaling
• Badstua skulle være låst for alle som ikke hadde booket tid.
• Gjester måtte få nøkkelfri tilgang til badstua
• Ovnen skulle slås på og badstua skulle være oppvarmet til alle tider som var booket. Uten unntak.
• Ovnen måtte slå seg av etter endt dag og hvis det ikke var/er booket tid, eller det er en pause.
• Vårt «smør og brød»-produkt som er Felles badstue, 1 time skulle være helt uten behov for menneskelig inngripen.
Med kun drøyt 200 medlemmer fordelt på års- og månedsmedlemskap har vi i 2024 til nå, allerede passert 4000 besøkende med god fart. Medlemmer og gjester. Åpningstid er fra kl 8 om morgenen til siste badstutime som slutter kl 22:30 - alle dager. Totalt 9 sesjoner med en halvtimes pause mellom og en hvilepause for ovnen og badstua midt på dagen.
Badstua er mer eller mindre selvdrevet og har daglig renhold, innleid som en profesjonell tjeneste.
Periode.no som basis for all booking. Der definerer vi produkter som Felles badstue, Privat badstue, arrangementer etc. Felles for alle er at de dyttes inn i en kalender hvor det er enkelt å booke tid. Fra samme leverandør fikk vi også løst medlemsregister og ikke minst viktig, betaling via Vipps.
Her valgte vi en Key as a Service-løsning som via Inlet ble integrert med bookingsystemet slik at gjestene får tildelt en unik nøkkelkode (PIN) som sendes per SMS et antall minutter før booket tid. Den besøkende taster kode eller scanner en QR-kode for å se sin PIN for å låse opp døra. Koden virker kun i det tidsrommet gjesten har booket tid.
Også dette styres via en Inlet-integrasjon. Alle bookede tider ligger i Periode.no og Inlet sender et signal til vår elektriske ovns kontrollenhet for å slå den på. Vi har satt et minimum på 1 time for å varme opp, noe som også styres via samme system.
Etter endt økt og endt dag sender det signal om at ovnen skal slås av.
Vi satt Periode.no til å få vårt «smør og brød»-produkt til å publisere timer hver natt, et antall dager fram i tid. Alltid tilgjengelig til å booke. Helt av seg selv. Altså ikke noe manuell inngripen her heller.
Når det gjelder spesialprodukter som rituale, aufguss eller annet, har Periode et enkelt system for å slette enkelt-tider i standard kalender og erstatte med - hva det skal være. Bookingansvarlig tar seg av denne delen av administrasjonen, noe som i praksis er det eneste manuelle, daglige arbeidet - ut over dialog med medlemmer og gjester, da.
Ta kontakt med oss:
Erik Kvanli - Markedskoordinator & Utvikler
Telefon: +47 915 21 865
Mail: erik@periode.no